ختنه نوزاد و مراحل آن

یکی از اولین سؤالی که ممکن است پزشک متخصص اطفال شما بعد از تولد فرزندتان بپرسد این است که: “آیا قصد دارید او را ختنه کنید؟”. این یک عمل جراحی نسبتاً متداول است که پوست سر آلت تناسلی کودک برداشته می شود. معمولاً قبل از ترک بیمارستان، ۲ یا ۳ روز پس از تولد انجام می شود.

عمل ختنه به مصر باستان باز می گردد. اعتقاد بر این بود که به مردان کمک می کند تا آن ناحیه را تمیز نگه دارند. البته این اعتقاد درست است، اما امروز ختنه عمدتا به دلایل مذهبی یا فرهنگی انجام می شود. در ایالات متحده آمریکا، حدود ۵۵٪ از نوزادان اندکی پس از تولد ختنه می شوند. برخی دیگر بعداً عمل جراحی را انجام می دهند، اما برخی دیگر هرگز آن را انجام نمی دهند.

آماده شدن برای ختنه

اگر می خواهید کودک خود را ختنه کنید، با پزشک متخصص انجام این عمل صحبت کنید. یک پزشک متخصص اطفال، پزشک خانواده، متخصص ارولوژی، نوزاد و حتی جراح کودکان می تواند به شما کمک کند.

پزشک خطرات و مزایای جراحی را توضیح خواهد داد. هرگونه سؤالی است که در مورد روش ختنه دارید را می توانید بپرسید. پس از راضی شدن ، فرم رضایت آگاهانه را امضا می کنید که اجازه جراحی را بدهید.

ختنه نوزاد

کلینیک ختنه دکتر کامبیز هرمان مقدم بهترین کلینیک در تهران میباشد.

آنچه در طول ختنه اتفاق می افتد:

پزشک ناحیه آلت تناسلی را با ضد عفونی کننده تمیز می کند، سپس یک بی حسی را به پایه آلت تناسلی تزریق می کند تا درد را کاهش دهد. بعضی اوقات پزشکان در عوض، مسکن را به عنوان کرم اعمال می کنند. پزشک همچنین توصیه می کند که بعد از انجام عمل جراحی، او را با یک پتو محکم ببندید یا اینکه او را در پستانک آغشته به آب قند در دهان اون بگذارند. ممکن است به دلیل درد به کودک شما، استامینوفن داده شود.

سه نوع گیره یا حلقه پلاستیکی مختلف برای ختنه استفاده می شود: گیره Gomco، دستگاه Plastibell و گیره Mogen. اما این روش برای همه مشابه است. گیره یا حلقه به آلت تناسلی متصل شده و پزشک از پوست ختنه گاه پوست را جدا می کند. سپس پزشک پماد ژله مانند را بر روی آلت تناسلی می گذارد و آن را با گاز می پیچد. معمولاً طی حدود ۱۰ دقیقه به پایان می رسد. اگر در بیمارستان انجام شود، کودک شما باید در عرض چند ساعت آماده رفتن به خانه باشد.

چه موقع با پزشک تماس بگیرید

بیشتر اوقات، نوزادان بدون هیچ مشکلی از ختنه خارج می شوند. فقط در حدود ۱٪ عوارض دارند. اگر:

کودک شما در عرض ۱۲ ساعت پس از ختنه شدن، ادرار نکند.

می بینید که خون روی پوشک او بیشتر از یک چهارم است.

قرمزی یا تورم در اطراف آلت تناسلی او بدتر می شود، بهتر نیست.

علائم عفونت، مانند چرک را مشاهده می کنید.

بوی ناخوشایند و یا بوی عفونت نوک آلت تناسلی را احساس کنید.

حلقه پلاستیکی مورد استفاده در ختنه پس از ۲ هفته نیفتد.

بهترین دکتر در تهران با سابقه ۱۰ ساله، دکتر کامبیز هرمان مقدم هستند که در این زمینه دارای تخصص می باشند.